Przejdź do treści


W związku z zaplanowanymi pracami serwisowymi STACJA PALIW oraz BIURO Spółki Petrol będzie NIECZYNNE

od 30.04.2024 r. od godziny 15 tej do 06.05.2024 r. do godziny 10- tej.

Wszystkie zamówienia nadesłane podczas naszej przerwy będą sukcesywnie realizowane od 7.05.2024 r.

Za utrudnienia przepraszamy!

Potwierdzenia dostawy oleju opałowego – zamykanie zgłoszeń SENT

Jeżeli jesteś osobą fizyczną albo podmiotem, który nie prowadzi działalności gospodarczej i jesteś zużywającym podmiotem olejowym (ZPO), to dostawę paliwa opałowego możesz potwierdzić zamykając zgłoszenie SENT:

  • wprowadzając KOD TRANSAKCYJNY, np. w aplikacji mobilnej zainstalowanej na telefonie komórkowym kierowcy, który przywiózł olej, albo 
  • na Portalu PUESC
  • albo w aplikacji mobilnej SENT-DOSTAWY.

Dla tych osób/podmiotów wystarczający jest podstawowy poziom dostępu do PUESC – wymaga to założenia konta prostego na PUESC,  

Jeżeli jesteś osobą fizyczną albo podmiotem, który prowadzi działalność gospodarczą i jesteś zużywającym podmiotem olejowym (ZPO), to dostawę paliwa opałowego możesz potwierdzić zamykając zgłoszenie SENT:

  • na Portalu PUESC albo
  • w aplikacji mobilnej SENT-DOSTAWY
  • albo wprowadzając KOD TRANSAKCYJNY, np. w aplikacji mobilnej zainstalowanej na telefonie komórkowym kierowcy, który przywiózł olej.

W przypadku zamykania zgłoszeń SENT na Portalu PUESC albo w aplikacji mobilnej SENT-DOSTAWY – konieczny jest zaawansowany poziom dostępu do PUESC, z zarejestrowaną reprezentacją w obszarze MONITOROWANIE PRZEWOZU

W przypadku zamykania zgłoszeń SENT z wykorzystaniem KODÓW TRANSAKCYJNYCH – wystarczający jest podstawowy poziom dostępu do PUESC – wymaga to założenia konta prostego na PUESC, uwierzytelnienie odbywa się poprzez podanie loginu i hasła  

Pamiętaj!

Kody transakcyjne pobierz ze swojego konta na PUESC, Portalu Podatkowym lub w urzędzie skarbowym.

Kody transakcyjne nie mogą być udostępniane osobom do tego nieupoważnionym.

Kody są przeznaczone do potwierdzania dostarczenia do ciebie oleju opałowego.

Pełna informacja – www.puesc.gov.pl

Komunikat o braku możliwości od 1 października 2020 r. dokonywania zgłoszeń SENT z konta o podstawowym poziomie dostępu i bez rejestracji w obszarze SENT

KOMUNIKAT
informujący o planowanym wprowadzeniu
z dniem 1 października 2020 r.
automatycznej weryfikacji dokonywania ZGŁOSZEŃ do rejestru SENT
z zaawansowanego poziomu dostępu do SISC
dla potrzeb przesyłania zgłoszeń do rejestru SENT


Ministerstwo Finansów przypomina, że dokonywanie zgłoszenia SENT (przesyłanie i aktualizacja) przez podmioty: wysyłające, odbierające, sprzedające i nabywające winno być dokonywane z zaawansowanego poziomu dostępu do SISC, z „KONTEKSTU FIRMY", z rejestracją reprezentacji w obszarze MONITOROWANIE PRZEWOZU.
Obowiązek ten:
- dla podmiotów wysyłających i podmiotów odbierających dokonujących zgłoszenia przewozu towarów został wprowadzony od 1 maja 2019 r. i odpowiednio
- dla podmiotów sprzedających i podmiotów nabywających dokonujących zgłoszenia od 1 września 2019 r.
Ministerstwo Finansów prosi o dopełnienie wymogów rejestracji (w szczególności poprzez dokonanie rejestracji danych podmiotu w obszarze MONITOROWANIE PRZEWOZU i rejestracji reprezentacji dla potrzeb przesyłania zgłoszeń do rejestru SENT), tak aby zgłoszenia te dokonywane były w sposób prawidłowy, w nieprzekraczalnym terminie do 30 września 2020 r. Jednocześnie Ministerstwo Finansów informuje, że od 1 października 2020 r. dokonywanie zgłoszeń SENT (przesyłanie i aktualizacja) przez podmioty: wysyłające, odbierające, sprzedające i nabywające z konta prostego albo z konta zaawansowanego bez rejestracji podmiotu albo bez rejestracji reprezentacji w obszarze SENT, nie będzie możliwe.


Szczegóły rejestracji i instrukcja rejestracji na PUESC (krok po kroku).


Podstawa prawna: art. 9 ust 4 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu olejami opałowymi (Dz. U. z 2020 r. poz. 859.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 sierpnia 2019 r. w sprawie zgłoszeń przewozu towarów oraz zgłoszeń obrotu olejami opałowymi (Dz. U. poz. 1658 oraz z 2020 r. poz. 626).

Ważne

Szanowni Państwo!

Obecnie nasz kraj dotknęło trudne doświadczenie.

W związku z tym wraz z Tarczą Antykryzysową został odroczony termin rejestracji urządzeń grzewczych dla osób / podmiotów zużywających olej napędowy grzewczy i tym samym wprowadzenia nowych zasad sprzedaży poprzez SENT OPAŁOWY.

Prosimy jednak aby nie zwlekać i przeprowadzić rejestrację

 bez zbędnej zwłoki .

Pamiętaj iż od 01.09.2020r. będziemy mogli dostarczyć Olej Napędowy Grzewczy tylko do zarejestrowanych zużywających podmiotów olejowych.

 

Rejestrację można zrobić następującymi sposobami:

 

Pierwszy sposób:

Jeżeli korzystasz z internetu:

  1.   poprzez PUESC.gov.pl

- Jeśli jesteś osobą fizyczną, załóż podstawowe konto na stronie internetowej PUESC www.puesc.gov.pl do potwierdzania ilości zakupionego oleju napędowego grzewczego i/lub  pobierania kodów transakcyjnych. 

- wypełnij i prześlij AKC-RU https://puesc.gov.pl/web/puesc/sent-oil  – wskazany do podpisu profil zaufany (ewentualne wysłanie bez podpisu, a następnie stawiennictwo we właściwym do celów akcyzowych Urzędzie Skarbowym w celu potwierdzenia tożsamości).

- Uwaga: jeśli prowadzisz firmę musisz już od 1 lutego posiadać konto zaawansowane na stronie PUESC www.puesc.gov.pl  i z tego kontekstu dokonywać wszelkich działań , m.in. do potwierdzania ilości zamawianych paliw, możesz zarejestrować swoje urządzenie poprzez PUESC.

Info: Help Desk:  helpdesk-eclo@mf.gov.pl tel: +48 33 483 20 55

 B. poprzez PODATKI.gov.pl

Wejdź na stronę:  https://www.podatki.gov.pl/  zakładka Akcyza,  wybierz Paliwa opałowe – zgłoszenie AKC-RU/ AKC-ZU,  przejdź poszczególne kroki, uzupełniając wymagane dane, po zakończeniu zgłoszenia wygeneruj i wydrukuj swoje kody transakcyjne.  

Zeznanie możesz podpisać kwotą przychodów za 2017 i 2018 r. oraz kwotą nadpłaty/podatku za 2018r.  lub Profilem Zaufanym

 


 

Drugi  sposób

Jeżeli nie posługujesz się komputerem lub smartfonem

- wypełnij i osobiście złóż zgłoszenie AKC-RU w formie papierowej. PAMIĘTAJ żeby odebrać kody transakcyjne potrzebne przy odbiorze oleju w dniu dostawy.

- wypełnij zgłoszenie AKC-RU i wyślij listem poleconym do właściwego Urzędu Skarbowego dla swojego miejsca zameldowania. Napisz również prośbę o wydanie kodów transakcyjnych                      i załącz ją do wniosku.

Miejsca właściwe do przesyłania zgłoszeń:

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Opolu

Terytorialny zasięg działania: województwo opolskie

 

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Bielsku Białej

Terytorialny zasięg działania: powiaty: bielski, cieszyński, pszczyński z wyłączeniem gminy Pawłowice, żywiecki oraz miasto Bielsko-Biała

 

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Częstochowie

Terytorialny zasięg działania: powiaty: częstochowski, kłobucki, lubliniecki, myszkowski, zawierciański oraz miasto Częstochowa

 

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Katowicach

Terytorialny zasięg działania: powiaty: będziński, bieruńsko-lędziński, mikołowski, gmina Ożarowice z powiatu tarnogórskiego oraz miasta: Bytom, Chorzów, Dąbrowa Górnicza, Jaworzno, Katowice, Mysłowice, Piekary Śląskie, Ruda Śląska, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Świętochłowice, Tychy

 

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Rybniku

Terytorialny zasięg działania: powiaty: gliwicki, gmina Pawłowice z powiatu pszczyńskiego, raciborski, rybnicki, tarnogórski z wyłączeniem gminy Ożarowice, wodzisławski oraz miasta: Gliwice, Jastrzębie-Zdrój, Rybnik, Zabrze, Żory

 

Potwierdzenie rejestracji elektronicznej tj. SENT 171 (załącznik html) zapisany  w PDF lub wydrukowany;

- lub ksero  potwierdzenia rejestracji które otrzymasz listownie z US

KONIECZNIE WYŚLIJ DO NAS:

 listem na adres:  Petrol Sp. z o.o.;  ul. Portowa 8;  45-116 Opole

lub e-mailowo: petrol@petrol.pl

Spółka Petrol prosi o dokonanie rejestracji i przesłanie potwierdzenia do 31.05.2020 r.

Dla Firm! Jeśli kupujecie olej napędowy grzewczy ta informacja jest dla Was.

Dla firm.

To nie jest promocja tylko WAŻNY  KOMUNIKAT o zmianie przepisów regulujących zasady zakupu oleju napędowego grzewczego.
Zbliża się koniec okresu przejściowego!!!
Pamiętaj! TYLKO do 31 marca 2020 r. możesz kupić i odebrać olej opałowy 
na dotychczasowych zasadach.

Od 1 kwietnia 2020 r., aby kupić olej napędowy grzewczy musisz posiadać   zgłoszenie akcyzowe - do tego będzie potrzebne PROFIL ROZRZERZONY na stronie internetowej www.puesc.gov.pl celem potwierdzania dostaw paliwa, zgłoszenia AKC-RU oraz generowania kodów transakcyjnych. Nie będzie już papierowego oświadczenia do podpisu, tylko potwierdzenie w formie elektronicznej.  Bliżej wygląda to następująco: 
Możesz to zrobić: 
• korzystając z Portalu PUESC www.puesc.gov.pl lub przez Profil zaufany na www.podatki.gov.pl - prześlij zgłoszenie rejestracyjne uproszczone    AKC-RU.

Jak to zrobić na Portalu PUESC

  1. Przygotuj swój NIP, dane o producencie kotła olejowego czy suszarni, modelu, mocy i średnim rocznym zużyciu paliwa opałowego. 
  2. Wejdź na stronę https://puesc.gov.pl lub www.podatki.gov.pl
  3. Zaloguj się na PUESC. 
  4. Jeżeli nie masz konta na PUESC, wybierz wróć do naszej instrukcji zamieszczonej na stronie www.petrol.pl 
  5. Na stronie głównej PUESC wybierz „PALIWA OPAŁOWE – ZGŁOSZENIE AKC-RU”.  
  6. Wybierz „ZGŁOSZENIE AKC-RU”. 
  7. Wypełnij formularz, sprawdź poprawność danych i zatwierdź. 
  8. Podpisz formularz: • Profilem Zaufanym albo  • kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo  • kwotą przychodu albo  • podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy certyfikatu celnego albo • podpisem elektronicznym użytkownika na Portalu Podatkowym. 
  9. Wyślij formularz. Po rejestracji otrzymasz „POTWIERDZENIE PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA REJESTRACYJNEGO UPROSZCZONEGO W ZAKRESIE PODATKU AKCYZOWEGO AKC-PR/U”. 
  10. Jeśli korzystasz z Portalu Podatkowego na stronie www.podatki.gov.pl                      w zakładce „Akcyza”. 

Jeśli się nie zarejestrujesz, to nie zamówisz dostawy oleju opałowego, ponieważ nie będziesz mógł podać sprzedawcy właściwego numeru identyfikacyjnego dla miejsca dostawy lub urządzenia mobilnego (nagrzewnicy). UWAGA! Numery identyfikacyjne znajdziesz w „POTWIERDZENIU PRZYJĘCIA ZGŁOSZENIA REJESTRACYJNEGO UPROSZCZONEGO W ZAKRESIE PODATKU AKCYZOWEGO AKC-PR/U”. Numery te są przypisane do twoich miejsc zużycia lub urządzeń mobilnych.
Zamówienie i potwierdzenie dostawy oleju opałowego

Jeżeli urządzenie wykorzystujące olej opałowy do celów grzewczych jest zamontowane na stałe, w trakcie zamawiania oleju u sprzedawcy, podaj indywidualny numer tego miejsca dostawy oraz swoje dane. Olej opałowy zostanie dostarczony wyłącznie do przypisanego do tego numeru miejsca. Jeżeli urządzenie wykorzystujące olej opałowy do celów grzewczych jest mobilne (np. nagrzewnica), podaj indywidualny numer tego urządzenia oraz swoje dane, a także dokładny adres odbioru oleju opałowego.


Potwierdzenia dostawy oleju opałowego dokonasz:

  • wysyłając zgłoszenie zamykające przewóz z Portalu PUESC lub aplikacji mobilnej „SENT DOSTAWY”
  • albo za pośrednictwem sprzedawcy/kierowcy, któremu należy przekazać KOD TRANSAKCYJNY.

Pamiętaj! Kody transakcyjne pobierz ze swojego konta na PUESC lub w urzędzie skarbowym. Kody transakcyjne nie mogą być udostępniane osobom do tego nieupoważnionym. Kody są przeznaczone do potwierdzania dostarczenia do Ciebie oleju opałowego.

Dodatkowo informujemy, że do końca marca 2020 r. możemy dostarczyć Ci olej napędowy grzewczy na dotychczasowych zasadach. Aby jednak sprostać i zrealizować wszystkie zamówienia prosimy, abyś zgłosił chęć zakupu – składając zamówienie w naszym biurze w Opolu 77 40 22 500 najpóźniej do 10 MARCA 2020 R.. Wtedy masz pewność, że zdążymy dostarczyć Ci olej „na starych zasadach”.

W przypadku pytań, związanych z kwestią rejestracji zachęcamy Cię do skorzystania z następujących form pomocy: 
Help Desk:  helpdesk-eclo@mf.gov.pl tel: +48 33 483 20 55
II Urząd Skarbowy w Opolu – dla woj. opolskiego, pok. Nr 9, tel. 77 4423631, wew. 209

Klienci indywidualni! Jeśli kupujecie olej napędowy grzewczy ta informacja jest dla Was.

Klienci indywidualni

To nie jest promocja tylko WAŻNY  KOMUNIKAT o zmianie przepisów regulujących zasady zakupu oleju napędowego grzewczego.

Od 1 kwietnia 2020 r. aby kupić olej napędowy grzewczy musisz dokonać zgłoszenia AKC-RU oraz założyć podstawowe konto na stronie internetowej www.puesc.gov.pl celem potwierdzania dostaw paliwa. Nie będzie już papierowego oświadczenia do podpisu, tylko potwierdzenie w formie elektronicznej.  Bliżej wygląda to następująco: 
Od 1 września 2019 r. wszystkie transakcje olejem napędowym grzewczym przeznaczonym do celów opałowych muszą być rejestrowane w systemie SENT. 

Do końca marca 2020 r. trwa okres przejściowy i można stosować dotychczasowe regulacje, tzn. sprzedawać lub kupować paliwa do celów grzewczych bez konieczności składania zgłoszeń rejestracyjnych uproszczonych w zakresie podatku akcyzowego AKC-RU. Można również pobierać  i składać oświadczenia o przeznaczeniu tych paliw w postaci papierowej. 
Po okresie przejściowym, tj. od 1 kwietnia 2020 r., możliwe będzie już tylko zgłoszenie elektroniczne. 
W związku z powyższym, aby od dnia 1 kwietnia dokonać zakupu oleju napędowego grzewczego należy przejść następującą procedurę (można tego dokonać na dwa sposoby):

 

Pierwszy sposób:

Jeżeli korzystasz z internetu możesz to zrobić nie wychodząc z domu: - załóż podstawowe konto na stronie internetowej PUESC www.puesc.gov.pl do potwierdzania ilości zakupionego oleju napędowego grzewczego i/lub pobierania kodów transakcyjnych. - wypełnij i prześlij AKC-RU Błąd! Nieprawidłowy odsyłacz typu hiperłącze. – (wymagany e-PUAP) albo Błąd! Nieprawidłowy odsyłacz typu hiperłącze. – wskazany profil zaufany, ewentualnie podpis kwotą dochodu (ewentualne wysłanie bez podpisu, a następnie stawiennictwo w II Urzędzie Skarbowym w celu potwierdzenia tożsamości).

Drugi sposób – dostępny tylko do 31.03.2020 r.:

Jeżeli nie posługujesz się komputerem lub smartfonem - wypełnij i osobiście złóż zgłoszenie AKC-RU w formie papierowej w II Urzędzie Skarbowym w Opolu, ul. Cementowa 6, pok. Nr 9 – PAMIĘTAJ żeby odebrać kody transakcyjne potrzebne przy odbiorze oleju w dniu dostawy. Udaj się osobiście do II Urzędu Skarbowego w Opolu, ale UWAGA tylko do 31 MARCA 2020 roku. Od 1 kwietnia dostępna będzie tylko sposób nr 1 czyli elektroniczny.

Dodatkowo informujemy, że do końca marca 2020 r. możemy dostarczyć Ci olej napędowy grzewczy na dotychczasowych zasadach. Aby jednak sprostać i zrealizować wszystkie zamówienia prosimy, abyś zgłosił chęć zakupu – składając zamówienie w naszym biurze w Opolu 77 40 22 500 najpóźniej do 10 MARCA 2020 R.. Wtedy masz pewność, że zdążymy dostarczyć Ci olej „na starych zasadach”.

W przypadku pytań, związanych z kwestią rejestracji zachęcamy Cię do skorzystania z następujących form pomocy: Help Desk: helpdesk-eclo@mf.gov.pl tel: +48 33 483 20 55 II Urząd Skarbowy w Opolu, pok. Nr 9, tel. 77 4423631, wew. 209 Z wyrazami szacunku

31.03.2020 r. KONIEC okresu przejściowego w zakresie REJESTRACJI na PUESC oraz zgłoszenia AKC-RU

Przepis dotyczy WSZYSTKICH OSÓB KUPUJĄCYCH OLEJ OPAŁOWY OD 30 LITRÓW!!!!!!!!!

Od dnia 01.04.2020 r. już nie będzie papierowych oświadczeń o przeznaczeniu oleju opałowego.  Od tego dnia każde zamówienie oleju opałowego będzie opatrzone nr SENT na przewóz, oraz kodem KR dla odbierających, odbierający musi potwierdzić odbiór zamówionej partii paliwa pod groźbą kary. 

Aby prawidłowo zakończyć transakcję każdy kupujący - OSOBA FIZYCZNA musi założyć konto podstawowe na www.puesc.gov.pl oraz wypełnić zgłoszenie AK-CRU również na stronie PUESC. W przypadku firmy należy posiadać konto osobiste, połączone z pomiotem w imieniu którego będziemy zamawiać olej opałowy. Dodatkowo konieczne jest również wypełnienie druku AK-CRU w zakładce PALIWA OPAŁOWE. 

Załącznik Rozmiar
Firma_ulotka_0.pdf (3.93 MB) 3.93 MB
Osoba-fizyczna_ulotka.pdf (3.93 MB) 3.93 MB

Od 1.02.2020 r. nowe przepisy wchodzą w życie PROFIL ZAAWANSOWANY dla wszystkich podmiotów PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ

Ponownie przypominamy, że już od 1 lutego 2020 roku, aby dokonać zamówienia oleju opałowego czy też oleju napędowego przy złożeniu zamówienia poprosimy każdego klienta prowadzącego działalność gospodarczą do przekazania nam numeru ID SISSC podmiotu na który dokonuje zamówienia paliwa.

Ponadto, aby prawidłowo zakończyć transakcję po odebraniu dostawy paliwa należy zmienić kontekst z konta osobistego na konto firmy.

Drodzy Klienci

Jeżeli nie przeprowadziliście jeszcze rejestracji podmiotu zapraszamy do zapoznania się z naszą instrukcją

Krok po kroku.

Okres oczekiwania na ostatni etap, czyli REJESTRACJA REPREZENTACJI to ok. 3 miesiące.

Prosimy o poważne potraktowanie sprawy.  

Zmiany w przepisach SENT


 

pobierz instrukcję

 

 

KOMUNIKAT

O  OBOWIĄZKU UZYSKANIA

ZAAWANSOWANEGO POZIOMU DOSTĘPU DO PUESC

przez:

  • podmioty wysyłające i podmioty odbierające, które przesyłają lub aktualizują zgłoszenia w rejestrze SENT;
  • podmioty odbierające, które uzupełniają zgłoszenia w rejestrze SENT o informację o odbiorze towaru.

Obowiązek ten nie dotyczy przewoźników!

Ministerstwo Finansów uprzejmie przypomina, że rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 19 września 2018 r. w sprawie zgłoszeń przewozu towarów (Dz. U. poz. 1849), dla podmiotów odbierających i podmiotów wysyłających, został wprowadzony wymóg uwierzytelnienia na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) poprzez podanie, oprócz loginu i hasła również tzw. Id SISC podmiotu, czyli 17-znakowego numeru identyfikacyjnego.

Obowiązek dotyczy:

  • od 1 maja 2019 r. podmiotów wysyłających i podmiotów odbierających, które przesyłają lub aktualizują zgłoszenia w rejestrze SENT (SENT_100 lub SENT_200);
  • od 1 sierpnia 2019 r. podmiotów odbierających, które uzupełniają zgłoszenia o informację o odbiorze towaru (zamykają zgłoszenie w SENT_100 lub SENT_200).

Otrzymanie Id SISC podmiotu wiąże się z uzyskaniem zaawansowanego poziomu dostępu do PUESC i wymaga złożenia odpowiednich wniosków (eFormularzy) korzystając z usługi „e-Klient" (link do eFormularzy). 

Ministerstwo Finansów prosi wyżej wymienione podmioty o niezwlekanie ze składaniem tych wniosków. Wcześniejsze, sukcesywne składanie wniosków umożliwi Krajowej Administracji Skarbowej na sprawną ich rejestrację, a podmiotom gospodarczym zapewni właściwe wykonywanie obowiązków w zakresie uwierzytelniania.

W celu uzyskania zaawansowanego poziomu dostępu do PUESC osoba fizyczna (np. właściciel firmy, organ spółki, pracownik firmy/spółki upoważniony przez właściciela/organ spółki lub inna upoważniona osoba), która ma już założone konto na PUESC (podstawowy poziom dostępu), powinna złożyć kolejno wnioski (eFormularze):

  • rejestracja/aktualizacja danych osoby fizycznej – spowoduje nadanie Id SISC osobie fizycznej;
  • rejestracja/aktualizacja danych podmiotu – spowoduje nadanie Id SISC podmiotowi;
  • rejestracja/aktualizacja reprezentacji – spowoduje rejestrację osoby fizycznej jako reprezentanta podmiotu.

Uwaga!

Rozpatrywanie wniosków podpisanych profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym trwa krócej, ponieważ nie jest wymagane osobiste stawiennictwo wnioskodawcy w urzędzie celno-skarbowym lub oddziale celnym w celu weryfikacji  tożsamości.

 

Uwaga!

Rozpatrywanie wniosków o rejestrację/aktualizację danych podmiotu oraz o rejestrację/aktualizację reprezentacji nie wymaga posiadania stosownego pełnomocnictwa i opłaty skarbowej  i trwa krócej, jeżeli złoży go osoba umocowana do samodzielnej reprezentacji podmiotu w KRS, CEIDG, umowie spółki itp.

 

Pozostałe osoby, które mają być zarejestrowane jako reprezentanci podmiotu zobowiązane są do posiadania pełnomocnictwa w formie papierowej lub elektronicznej, opatrzonej podpisem elektronicznym mocodawcy. Pełnomocnictwa należy niezwłocznie dostarczyć do Wydziału Centralna Rejestracja IAS w Poznaniu (link).

Pełnomocnictwo powinno uprawniać do wykonywania czynności określonych w ustawie o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów, tj.:

  • przesyłania, uzupełnienia i aktualizacji zgłoszeń przewozu towarów do systemu monitorowania;
  • rejestracji/aktualizacji danych podmiotu na potrzeby przesyłania, uzupełnienia i aktualizacji zgłoszeń przewozu towarów do systemu monitorowania.

W przypadku rejestracji podmiotu zagranicznego należy dołączyć dokumenty rejestrowe tego podmiotu (np. wydruk z rejestru w kraju trzecim), z których wynika umocowanie osoby udzielającej upoważnienia do reprezentowania podmiotu.

Szczegółowe informacje dotyczące usługi „e-Klient" zawarte są w „e-Klient - Instrukcja elektronicznej rejestracji dla potrzeb zarządzania użytkownikami korzystającymi z usług Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego" (link do instrukcji).

Informacje o tym, jak założyć profil zaufany dostępne są pod adresem: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany

Subskrybuj